به یاد شهدای گمنام

شهادت آرزوی همه است. مگر نه....

به یاد شهدای گمنام

شهادت آرزوی همه است. مگر نه....

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

وصیت نامهء شهید حاج حسین خرازی

دیدم و نوشتم | شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم انی اسئلک ان تملاء قلبی حبا لک و خشیه منک و تصدیقا بکتابک و ایمانا بک و خوفا منک و شوقا الیک یا ذالجلال والاکرام حبب الی لقائک واحبب لقائی واجعل لی فی لقائک الراحه والفرج والکرامه. (دعای ابوحمزه)

 قبلا چند کلمه ای به عنوان وصیت نوشته بودم و فکر می کنم تکمیلی،چند کلمه دیگر باید بنویسم.

خدایا،غلط کردم،استغفرالله،خدایا امان،امان ازتاریکی وتنگی وفشارقبروسئوال نکیرومنکردرروزمحشروقیامت.به فریادم برس،خدایا دلشکسته و مضطرم، صاحب پیروزی و موفقیت،ترا می دانم و بس،و برتو توکل دارم.خدایاتا زمان عملیات،فاصله ی زیادی نیست،خدایا به قول امام خمینی(تو فرمانده کل قوا هستی) خودت رزمندگانت را پیروزگردان،شرصدام کافررا ازسرمسلمین بکن خدایا،از مال دنیا،چیزی جز بدهکاری و گناه ندارم،خدایا،تو خود توبه ی مرا قبول کن و ازفیض عظمای شهادت،نصیب و بهره مندم ساز و از تو طلب مغفرت و عفو دارم

  • دیدم و نوشتم

نماز شب امام خمینی (ره)

دیدم و نوشتم | شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

وبلاگ نماز شب نوشت:هنگام وضوی نماز شب، یک ابر زیر شیر آب می نهادند که صدای چکه و ریزش آب موجب بیدار شدن کسی نگردد.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ صدیقه مصطفوی (دختر حضرت امام) می گوید: یادم می آید از دوران کودکی کم خواب بودم. چندین بار نیمه های شب بیدار می شدم و مکرر نماز شب آقا را می دیدم. از خود می پرسیدم: چرا آقا در هنگام شب این قدر می گرید. خیلی از شب ها مهتاب بود و در پرتو روشنایی آن، اشک های آقا را مشاهده می کردم و این وضع برای من که طفلی بیش نبودم شگفت آور بود. در مدتی هم که به نجف می رفتم و بچه های کوچک داشتم و شب ها بیدار می شدم، آقا در اتاقشان - که رو به روی محل اقامت ما بود - در ایوان کوچکی نماز شب می خواندند و من احساس می کردم برای این که صدایشان را نشنویم گریه هایشان را با بلندگویی که مناجات پخش می کرد تطبیق می دادند و من چون بیدار بودم صدای گریه آقا را می شنیدم.

برخی خویشاوندان که از پانزده سالگی با امام بوده اند، گفته اند: از دوران نوجوانی که با امام در خمین بودیم، آقا یک چراغ موشی کوچک می گرفتند و می رفتند به یک قسمت دیگر که هیچ کس بیدار نشود و نماز شب می خواندند.

همسر امام می گویند: تا حالا نشده که من از نماز شب ایشان بیدار شوم، چون مطلقا چراغ روشن نمی کردند. حتی چراغ دستشویی را روشن نمی کردند تا کسی بیدار نشود.

  • دیدم و نوشتم

سلمان و مقداد در رکاب امام زمان(عج)

دیدم و نوشتم | شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

در روایات اسلامی عنوان شده است که ۴ دسته از افراد همراه با امام مهدی(عج) باز می‌گردند و امام را یاری می‌کنند. امام حسین(ع) یکی از رجعت‌کنندگان است که ۵ تن از پیامبران نیز ایشان را همراهی می‌کنند.

 

به گزارش راسخون به نقل از فارس، معارف عمیق مهدویت ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان‌هاست، اعتقاد به بشارت‌های پیامبران گذشته و ائمه دین(ع) افراد با انگیزه و پرتوانی را در جامعه می‌تواند پرورش دهد، باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی‌هاست و از جنبه اجتماعی باعث همدلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می‌شود، کارکرد وسیع و عمیق آموزه‌های مهدوی، جذابیت خاص موضوع را نشان می‌دهد، به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه پرسش‌های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخگویی صحیح به آن‌ها از راهی مطمئن بر کسی پوشیده نیست.

پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» به برخی از شبهات اینگونه پاسخ می‌دهد:

پیامبری که همراه با امام حسین(ع) رجعت می‌کند

  • دیدم و نوشتم

صفحه ویژه انتخابات ۹۲ آغاز به‌کار کرد

دیدم و نوشتم | پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر
با نزدیک شدن به ایام یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه ۱۳۹۲، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از صفحه‌ی ویژه‌ای شامل دیدگاه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی انتخابات رونمایی کرد.
در صفحه‌ی ویژه‌ی انتخابات KHAMENEI.IR، بیانات و دیدگاه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات در قالب‌های مختلفی مانند «مجموعه توصیه‌های انتخاباتی»، «کتابچه‌های گزیده بیانات موضوعی»، «پیامک» و دیگر تولیدات به مخاطبان ارائه و تا ایام انتخابات به صورت منظم به‌روز خواهد شد.
کاربران می‌توانند برای ورود به این صفحه به آدرس http://farsi.khamenei.ir/entekhabat92 مراجعه کنند.
  • دیدم و نوشتم

جبرئیل و انتخاب آدم

دیدم و نوشتم | دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر
اصبغ بن نباته از على علیه السلام روایت میکند که جبرئیل بر آدم نازل شد و گفت: اى آدم من مأمور شده‏ام که ترا در انتخاب یکى از سه چیز مخیر سازم پس یکى را برگزین و دوتا را واگذار. آدم گفت چیست آن سه چیز؟ گفت: عقل و حیاء و دین آدم گفت عقل را برگزیدم، جبرئیل بحیاء و دین گفت شما بازگردید و او را واگذارید، آن دو گفتند اى جبرئیل ما مأموریم هرجا که عقل باشد با او باشیم. گفت خود دانید و بالا رفت.
شرح-
از مجموع این روایت چنین استفاده مى‏شود که عقل باحیاء و دین لازم و ملزومند و از یک دیگر جدا نشوند پس خداوند بهر کس عقل عنایت کند حیاء و دین هم عنایت کرده است و کسیرا که باحیاء و متدین یافتیم باید او را عاقل هم بدانیم.
  • دیدم و نوشتم

چرا نمادهای شیعی به نمادهای انرژی‌زا تبدیل شدند

دیدم و نوشتم | شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

چرا نمادهای شیعی به نمادهای انرژی‌زا تبدیل شدند
چه شده که خانم‌های ایرانی که در دوره پهلوی و قبل از آن و حتی در دربار قاجار، از گردن بند الله و پنج تن و ... استفاده می‌کردند، امروزه به سنگ‌های مثلا انرژی‌زا رو آورده‌اند.

حجت الاسلام شهاب مرادی طی یداداشتی در وب سایت شخصی خود نوشت: روزهای آخر سال ۹۱ بود با یکی از دوستان که گفته بود در خرید و فروش تابلو فرش اشتغال پیدا کرده، تماس گرفتم و برای خرید ۳ عدد تابلو فرش، سفارش دادم اما ظاهرا درخواستم عجیب یا خاص بود چون با چند بار تماس و قول و قرار، به من گفت: «پیشنهاد می کنم وان یکاد... بخرید بهتر هم هست.» اما درخواستم عجیب نبود سه تا تابلو فرش می خواستم با نقش «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»؛ با هر طرح و کیفیتی... تاکیدی هم بر تشابه این سه نداشتم فقط تابلوهایی باشند که از لحاظ محتوا، ارتباط با نام مبارک یا یکی فضائل بی شمار امیرالمومنین علی بن ابی طالب سلام الله علیه داشته باشد، اما پیدا نشد!

  • دیدم و نوشتم

اگر قصد داری که عزّت دنیایی را به‌‌دست آوری

دیدم و نوشتم | دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

امام صادق(علیه السلام) فرمودند: «مِنْ وَصَایَا لُقْمان لِاِبْنِهِ»، از سفارشات لقمان به فرزندش این بود؛ «إِنْ أَرَدْتَ أَنْ تَجْمَعَ عِزَّ الدُّنْیَا»؛ اگر قصد داری که عزّت دنیایی را به‌‌دست آوری، «فَاقْطَعْ طَمَعَکَ مِمَّا فِی أَیْدِی النَّاسِ»؛ از تمام امور مادّی که در دست مردم است، دل بِبُر! «دل بُریدن» همان «انقطاع» است. این یک کبرای کلّی و یک قاعدۀ فراگیر است که آدم عزیز، دل به دارایی دیگران نمی‌‌بندد. بعد حضرت به‌‌سراغ صغرای قضیه می‌‌روند که مصداق این حرف چیست. به‌‌عنوان نمونه می‌‌فرمایند: «فَإِنَّمَا بَلَغَ الْأَنْبِیَاءُ وَ الصِّدِّیقُونَ مَا بَلَغُوا بِقَطْعِ طَمَعِهِم‌‌» تمام انبیای الهی و صدیقین که می­ بینی به درجات عالیه‌‌ای از عزّت حقیقی رسیده‌‌اند، از همین راه رفته‌‌اند. اصلاً زیربنای عزّت انبیا و اولیای الهی در بین جوامعی که بودند و قلوب مردم را اصطیاد می­کردند، همین انقطاع از مادّیت بود. انبیا قلوب را صید می کردند، نه ابدان را؛ اشتباه نکنید!

  • دیدم و نوشتم